Wielu klientów przy wyborze hostess do konkretnych zleceń kieruje się nie tylko urodą czy wzrostem – coraz częściej od wyglądu ważniejsze okazują się umiejętności i zdolności interpersonalne. Bywa, że to właśnie one decydują o wyborze konkretnej osoby na dane stanowisko. Jedną z wysoko cenionych wartości jest znajomość języków obcych i nie można się temu dziwić – biegła znajomość języka obcego otwiera drzwi międzynarodowej kariery.
Angielski górą, ale to nie wszystko
Wśród języków, które są najbardziej cenione bezkonkurencyjny okazuje się angielski – biegła znajomość tego języka umożliwia pracę na wielu płaszczyznach. Nieco rzadziej klienci oczekują znajomości rosyjskiego, niemieckiego czy francuskiego, ale zdarza się, że przydaje się również znajomość języków nieco bardziej egzotycznych jak serbski czy turecki. Zazwyczaj zlecenia, które angażują osoby o nieprzeciętnych umiejętnościach są lepiej płatne z uwagi na swoją specyfikę.
Gdzie przyda się znajomość języków obcych?
Wymagania lingwistyczne dotyczące hostess są uzależnione od regionu, w którym odbywa się realizacja zlecenia, ale też od uczestników. Zdarza się, że biegła znajomość języka obcego jest wymagana również podczas wydarzeń organizowanych na terenie Polski.
Najbardziej oczywista wydaje się być użyteczność języka obcego podczas targów zagranicznych. Rzeczywiście tego typu wydarzenia skupiają osoby różnych narodowości, gdzie najbardziej uniwersalnym językiem jest język angielski i to właśnie jego znajomości w stopniu zaawansowanym zazwyczaj wymagają klienci. Dodatkowym plusem jest znajomość przez hostessę języka kraju, w którym odbywa się wydarzenie. Dla przykładu jeśli targi odbywają się na terenie Włoch, najczęściej od hostessy wymaga się znajomości nie tylko języka angielskiego jako tego uniwersalnego, ale też włoskiego jako języka gospodarzy. Jest to niezwykle ważne, bo hostessa jest wizytówką firmy, którą reprezentuje – biegła znajomość języka przedstawia ją jako profesjonalistkę, a jednocześnie sugeruje, że w danej firmie wszyscy podchodzą z pełnym zaangażowaniem do swojej pracy, co automatycznie wzbudza zaufanie.
Jak widać na podstawie powyższych przykładów hostessa znająca języki obce jest bardzo atrakcyjna dla potencjalnego pracodawcy – nie tylko godnie reprezentuje firmę, ale też potrafi rozwijać sieć kontaktów rozciągającą się na cały świat. Jeśli więc interesuje Cię praca w branży eventowej i marzysz o międzynarodowej karierze, koniecznie nadrób wszelkie zaległości!