Profesjonale hostessy coraz częściej stanowią podstawę udanej imprezy. Zasadniczo można wyróżnić 4 konkretne typy wydarzeń, w których praca modelki jest niezastąpiona, konieczna i bardzo wartościowa. Profesjonalne hostessy mogą pracować na targach, brać udział w prywatnych imprezach, spotkaniach biznesowych czy wydarzeniach, których głównym celem jest promocja danego produktu.
1. Hostessa na targi
Udział hostessy w targach jest bardzo ważny. To w dużej mierze na jej barkach spoczywa zadanie zainteresowania gości naszym stoiskiem. Dobra profesjonalna hostessa nie tylko uroczo zaprasza klientów do zapoznania się z ofertą firmy, ale także jest w stanie udzielić informacji o profilu naszej działalności, a także odpowiedzieć na podstawowe pytania. W ten sposób nie tylko „wyłapuje klientów”, ale również stanowi nieocenioną pomoc w ich obsłudze.
2. Hostessa na imprezy promocyjne
Hostessy na imprezach promocyjnych nie tylko promują produkt, ale również tworzą miła otoczkę wokół marki. Sprawiają, że konkretna firma i konkretny produkt zaczynają się kojarzyć klientom lepiej, przyjaźniej. To wpływa na późniejszą świadomość marki wśród klientów, a także sposób odbierania jej przez społeczeństwo, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Hostessy pracujące na imprezach promocyjnych często zachęcają przechodniów do przetestowania danego produktu, co jest również bardzo pozytywnie odbierane. W końcu tylko producenci wysokiej jakości produktów nie boją się udostępnić ich do bezpłatnego przetestowania.
3. Hostessa na gale i eventy
Hostessy zatrudniane na gale posiadają specyficzne umiejętności miękkie. Wiedzą jak się zachować w danej sytuacji, jak się poruszać, czyli jak podnieść swoja osobą prestiż wydarzenia. Dodatkowo podczas tak wyjątkowych wydarzeń, hostessa może pełnić rolę zarówno wizerunkową jak i pomagać przy wręczaniu nagród, pozowaniu do zdjęć.
4. Hostessa na spotkania biznesowe
Hostessa na spotkaniach biznesowych jest nie tylko elementem upiększającym i umilającym spotkanie, ale często również wartościową pomocą. Może na przykład rozdawać ulotki lub wręczać materiały szkoleniowe. Czasami taka osoba wciela się również w rolę hostessy – tłumaczki. Znając język obcy oraz Polski, jest w stanie w płynny sposób pomóc przy wymianie informacji, zawieraniu kontraktu. Podczas targów, wiele razy można spotkać sytuację, gdzie hostessa wspiera zarówno organizatorów, wystawców jak i osoby odwiedzające.